onsdag, november 11, 2009

Diplomdag(s)! 163-138 kg = 25 kg

25 kilo viktnedgång. Får rita något fint med min dotter som diplom.

Det känns bara lättare plus att jag blivit mer frusen. Högg till litet i godistarmen idag, en jobbarkompis pratade om kexchoklad. Det var ju alltid gott. Sojalecitin och grejer.

Nåja, får väl återupptäcka en del saker och omvärdera de när jag nått min målvikt och jag ändå måste äta litet mer kh för att inte rasa mer.

Vad skulle första fria måltiden bli? Svårt att säga, potatis är kanske en ingrediens att tänka på. Men det finns ju så mycket gott man redan kan äta. Livet går allt mindre ut på att tänka över nästa mål, som att bara vara. Alltid i livet har ju fest och firande mer varit förknippat med ätandet snarare än själva saken som firas. Visst kul att fylla år, men man minns ju snarare om käket var bra och kanske om festen var rolig.

Det känns helt enkelt inte om som att jag fått försaka en massa saker som betydde så mycket. Mjölkchoklad på kakao och socker var ju gott, får prova med kakao, stevia och gammaldags mjölk från Åsens mejeri. 4,6% fett, bra grejer.

Hjordnäras prylar ska jag kolla in om jag hittar de.

In lard we trust.

1 kommentar: