torsdag, september 30, 2010

Tiden går verkligen fort

Mitt skolarbete tog längre tid än väntat att få klart och krävde mer energi än jag trodde. Vilket ju är bra, då blir det bara ännu mer lärorikt.


Som minnesgoda läsare (finns ni kvar?) vet inledde jag en platå i december; nu har den brytits - äntligen! Är nere på 128 kg nu efter att ha stampat och stampat och - ja ni fattar - i nästan nio månader. Enda skillnaden är: ingen träning alls. Gick ju på gym ett par gånger i veckan under sommaren och våren. Av olika anledningar blev det inget av med det på tre-fyra veckor- Så fick vågen spelet!


Otippat är bara förnamnet, men det är väl ok kan jag tycka.


Mina matintervaller har blivit än mer osociala. Sambon klagade på att jag inte ville äta middag vid ett visst klockslag när vi var i  Göteborg häromsistens. Nu är det som regel två måltider och en mellan-måltid med fläsksvålar, en bit ost eller skinkrullar mitt på dagen. Känns härligt, speciellt när vågen äntligen bestämt sig.

Trist med träningen, men jag verkar kunna cykla hur mycket jag till och jag har börjat göra armhävningar de flesta morgnar, uppe i 38 st än så länge. Målet är väl 50 till att börja med, rimligen blir de fler "av sig själva" när jag losar litet mer vikt.

Förresten, jag hade ett LCHF-bootcamp med en mycket kär släkting här i somras. Han visade sig efter en lång uppmjukningsperiod intresserad och jag körde på med LCHF-kökets bästa sida under en vecka när jag besökte han i somras. En till anhängare, Annika =) Han fick Skaldeman att läsa, sedan rullade det  på. Som sagt, hälsovinsterna kommer ju rätt så direkt.

124 kilo var min bottennotering, eller vad man ska säga, med VV. Snart känns det som jag är förbi den. Ska boka ett avslutande möte med min LCHF-person här också, känns litet mer motiverande när min platå verkar  vara över - för den här gången.

In lard we trust.

Se upp för skrämmande före och efter-bilder på en blogg nära dig, snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar