måndag, augusti 24, 2009

Inatt jag drömde ...

Fy fasen. Jag drömde att jag hamnade under kniven inatt. Att jag vaknade upp på sjukhuset med en gastric bypass ändå, fast jag tagit tag i mitt liv och ätande. Inget roligt, men när jag vaknade var jag ju inte uppskuren =) På håret att jag kände efter när jag vaknade, så vivid var drömmen.

Moralen är kanske att man till sist hamnar i ett situation utan val genom att inte göra andra "förebyggande" val innan dess. I min dröm, alltså. Det kan tolkas hur som helst.

Skolan börjar på måndag, studieförsäkran inlämnad till CSN, ska bli skönt att hugga i fastän det varit ett underbart sommarlov med två stycken riktigt bra och givande sommarkurser. Nu är det praktik den här terminen och min dotter har fått en fin skolstart.

Men ärligt talat, det känns som om jag har gått ned 35 kilo, istället för "bara" 15 kilo, allt känns så mycket lättare nu, de 2500 kilometerna på cykel om året har väl gjort nytta i alla fall.

Kämpar vidare med Sten Sture, ska väl ta tag i att kolla mitt kaloriintag, se hur proportionerna är. Bra bok!

Vi ses vid mejeridisken. Annars är faktiskt gårdsbutiker ett tips, 30 stora ägg för 35 spänn på den vi handlar hos. Himmavärpta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar