torsdag, april 08, 2010

Jag är tillbaka.

Har varit en hel del sista tiden; tenta, sjukdomar och annat mög som det sägs ibland här nere. Jag har börjat fotografera, debattera igen på diverse obskyra forum samt städat ur en nattduksbordslåda. Känsliga läsare varnas.

Vad man gick med på förr i världen.

Hittade händelsevis en snarkskena och några snarksprayer. Fy tusan, snarkskenana hjälpte till att börja med inte och så sabbade den ett gäng tänder också, dyrt att vara fet och ha sömnapné. Nu hjälpte det att hålla sig hjälpligt i form, så till den milda grad att apnéerna låg inom normalspektrat. Tyvärr sov jag inte bättre för det och det slutade med att jag flyttade in i mitt arbetsrum och låg där något år, eller två. Minns inte.
Nu köpte vi en fin dubbelsäng-ram och satte ihop den. Rätt mysigt att sova ihop med någon. Ja, eller några då, katterna vältrar sig över hela min sambo, plus att hon snarkar (!) numera.
Det är verkligen otroligt vad det har satt sig hos aldrig annat än normalviktiga att kaloriunderskott är enda vägen till viktminskning. De *hör* inte ens annat. Till exempel:

Jag:
-Jag har gått ned i vikt genom att äta bra fett, skära ned nästan helt på kh och äta mycket och bra proteiner, ingen kaloriräkning över huvud taget.

Åhörare:
-Jo, man blir ju så less av att äta fett bara så din viktminskning handlkar ju bara om att du har tröttnat på att äta och faktiskt äter färre kalorier.

Jag:
-Jag har gått ned i vikt, över 30 kilo, men ligger fortfarande på BMI 35+.

Åhörare:
-Fy fan vad äckligt fet du måste vara, du har 40 kilo till till BMI 25.

Jag:
-Det är ditt problem vad du anser andra ska väga och hur överviktiga ska underkasta sig din "expertis".

Åhörare:
-Men du måste ju ha diabetes när du väger så mycket, hjärtsjukdomar you name it!!1!!1!

Jag:
-Har aldrig haft diabetes eller början på diabetes, ens på min högsta vikt.

Åhörare:
-Men det är inte normalt att väga sådär mycket! Diabetes är farligt!

Jag:
-Det är det nog, men jag intar väldigt få kh plus att jag motionerar regelbundet, cykling, löpning (nåja snart kan man kalla det för löpning) och styrkelyft.

Åhörare:
-Men fy f*n vad äckligt, 133 kilo?

Det brukar bli det här spåret när de märker att man inte direkt tar åt sig vad gäller anonyma trolls ryggmärgsreaktioner och framför allt förklarar att "så här är det, det du vet gäller inte mig, och gäller troligen inte ens dig själv".

Jag är här, med mina 133 kilo, snart 132 kilo.

Jag är en människa, det är du med, åhörare - men jag försöker inte ta det ifrån dig. Bara fråga varför du försöker behandla mig som en andra eller tredje klassens medborgare.

ILWT.

Period.

Har kastat om lite, tagit väck ägg och grädde ett par veckor. Det har varit hungriga veckor kan jag säga. Känns som om jag börjar gå nedåt igen. Nu ska jag introducera det så sakteliga när jag tränar desto mer.
Kul att knäcka VV-vikten till sommaren.
VV-vikten? Det lägsta vikt jag nådde med VV innan jag tog sats mott fett-stratosfären.
123 kilo för de som undrar. *)
Har ni läst deras senaste kampanj? Lokalradion hade ett inslag med årets viktväktare, fy tusan. Asså, inte viktväktaren själv men hela upplägget. Ställa upp som ett cirkusdjur på scenen med sina gamla kläder.

Näe.

Evil empire har många agenter.

"Gör dig redo för beach 2010 och 2011 och 2012 och ..."

"njut av livet och nå långsiktiga resultat!"

Nu heter det pro-points.

Jag tror jag ska dra dit på ett möte och käka fläskvålar med smör under tiden. Á la Hipp Hipp, ni vet.

Tyvärr har jag ledsnat på ICAs, Netto har toppensvålar ska kolla det i helgen.

In lard we trust.

*) = Ni andra fick informationen på köpet.

3 kommentarer:

  1. Ha! Ha! Skrattade gott åt din snarkande sambo men skrattar bäst som skrattar sist för min sambo säger jag snarkar men barnen håller med mig att det är HAN som snarkar och inte jag så hur det ligger till vill jag låta vara osagt!

    Oavsett vad du väger (eller jag) så spelar det ingen roll, du har gått ner jättemycket i vikt och har varit jätteduktig! Sen tycker jag att man måste hitta den metod som passar en bäst oavsett vad det är för en. Själv räknar jag kcal och det fungerar bra för mig. "Fettmetoden" passade mig helt enkelt inte men bara för det så säger jag inte att den inte passar andra.

    Fortsätt kämpa på!

    Kram

    Nikki

    SvaraRadera
  2. träffsäkert åhörare= säkerligen något skelett som man skulle (om man var elak) kunna vända upp o ner opå med tummen o pekfingret

    SvaraRadera
  3. Det gör jag inte alls; det är gammelkatten som snarkar... ;)

    SvaraRadera