måndag, mars 29, 2010

Typiskt man skulle bli sjuk direkt då

Men jag hann med ett par gånger, ser fram mot den här våren på flera sätt. Min vikt har till sist börjat maka på sig nedåt, 132,6 kilo idag. Se om det håller i sig, att skippa grädden och osten allt som oftast kanske gjorde susen.

Är medlem på ett annat forum där man inte direkt snackar vikt, men flera har startat en diskussion om viktnedgång. Flera med omfattande övervikt har fått mycket bra resultat med LCHF, jag låg i lä - utgångspunktsmässigt - kan jag ju säga.

Idag hörde jag en professor ha en lunchföreläsning om Fettvett eller fettskräck. Det gav inte mycket. Dock var det inte bannlysning av fett som sådant och fett i samband med vettiga andra näringsämnen förordades.

Men.

Näe, det blir hela tiden det där att alla extrakalorier du får/stoppar i dig fastnar obönhörligen i fettväven.

Basta.

Den saken har ju i alla fall jag en ganska nyanserad syn på.

Ska ta och testa litet kaloriräkning, se hur man ligger till sådär överslagsmässigt i alla fall.

Man går i varje fall ned i vikt med LCHF för att

1. Kosthållet är så tröstlöst
1a. Kosthållet är så enahanda
2. Man i stort sett tappar aptiten och därmed äter färre kalorier och därför förlorar vikt. *)

HJÄLP, vi svälter oss alltså!

*) = enligt den goda professorns förmenande

In lard we trust.

Over.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar