söndag, maj 23, 2010

Blandade tankar.

Har haft dåligt med motivation att skriva; har liksom fått utlopp för det i min dagliga gärning, studierna.

Men, det betyder inte att jag inte skrivit något som kan tänkas höra hemma här.

Ämnen jag har funderat över sedan sist är utan rangordning:

Biggest loser

Svältfanatiker

Självbild

Andras bild

Önskeliv eller rester-liv?

--------------------------------------------------------------------------------------

Eftersom jag har litet militanta drag ibland när det gäller vissa saker börjar jag med eländet Biggest loser. Det är en reality-såpa där folk bokstavligen ska löpa fettet av sig och den som losar mest, därav biggest loser, vinner säsongen. Förnedrings-teve, någon?

Men hörni, är det inte lite att axla omvärldens fördomar att ställa upp i biggest loser och dylikt? 

Slankhet är ingen garanti att man aldrig blir en "förlorare", bara att man slipper banta. Jag själv skulle ivf aldrig kolla på sådan dynga, eller någonsin ställa upp i det. Men all motivation som man blir hjälpt av, visst. Var noggrann med att din identitet definieras av dig själv; inte av andra.  

Antingen kan jag kalla min viktminskning förvandling - tillbakagång. Men säga att jag förlorat i vikt? Nej, viktvinnare är ett bra ord jag kommit på för oss/de som lyckas och förblir nere i vikt.

ILWT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar