lördag, oktober 10, 2009

Har ni hört om hundar som jagar bilar?

Litet så är det med min önskade vikt, vad ska jag göra när jag är färdig? Hunnit ikapp bilen, alltså.

Jag har kommit på att det jag helst av allt vill göra, min övervikt satt stopp för det i en massa år; är att ta upp löpning igen. En gång i tiden sprang jag en mil terränglöpning varannan dag, det var underbara år och ett tag funderade jag på Stockholmsvarvet, halvmara alltså.

... hur som helst är jag faktiskt snart därhän viktmässigt att jag kan börja springa igen så smått. Alla som tycker det verkar trist kan jag faktiskt rekommendera att ge ett seriöst försök, om ni alltså planerar att börja motionera vanemässigt. Det är en fantastisk känsla att kroppen vill och kan bära dig kilometer efter kilometer för att det är skönt att man kan och roligt att man kan.

Jag gillade att styrketräna och det gjorde jag under min VV-period, det funkade rätt bra eftersom jag på den tiden åt en massa kh. Om en åtta-tio veckor, om allt stämmer kan jag faktiskt börja ta mina första löpsteg, och därvidlag lär ju kroppen ha ställt om sig ordentligt till att köra på fett och proteiner.

Det känns overkligt.

Löpning, igen?

Det blir ganska regelbundet diskussioner om kosten numera, på jobbet. Många tillfällen att slipa argumenten men också höra hur andra löser sitt liv vane- och kostmässigt. Det börjar gå upp för fler att och hur LCHF funkar, de ser ju mig krympa från vecka till vecka så att säga.

Men Nutrilett finns djupt i folksjälen, ack ja.

With lard we will prevail, and in lard we shall trust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar