onsdag, mars 17, 2010

Fett tungt att vara överviktig

http://psychcentral.com/blog/archives/2006/11/30/think-gastric-bypass-surgery-is-the-quick-fix-think-again/

Läs bloggkommentarerna för lite perspektiv. Jag har själv anknytit till ämnet här, inget förändras, men de som kränger snabbfixar har sällan själva ett förflutet som överviktiga och tycks sakna empatin och insikterna reflektion kan ge.

Jag börjar se mig själv som normalviktig, jag börjar se mig som en människa som andra med brister och styrkor och vågar vara svag ibland. Det gjorde jag aldrig förr, det kan ha bidcragit till min syn på livet och den hårda yta jag drogs med förr.

Det är oerhört vanligt med depression som biverkning av GBY, 30% nämndes på min informationsträff. Det är ju tungt att förstå att man bara ändras utanpå; inuti är man densamma.

På gott och ont.

In lard we trust.

Inte mycket som händer på viktfronten, får ge ost och grädd-torkan ett tag till. Har köpt skivstång, bänk och hantlar samt en spinningcykel.

Kan ge litet mer styrka och ork i varje fall. Tillsammans med löpningen kan det bli en skjuts.

Glömde jag säga:

In lard we trust?

Nej, det ser jag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar