lördag, september 19, 2009

Alla som har gått på Viktväktarna räcker upp en hand

Ja, ni är säkert ett par stycken, min hand är uppe. En dag på mitt matbord enligt points-tabellen:

Frukost:
4 skivor bacon - 9 points
2 ägg - 4 points
2 msk vispgrädde - 4 points
2 skivor 34% ost - 4 points

Lunch:
2 bacon- och ostkorvar - 16-18 points
2 hg keso - 3 points
50 g majonnäs - 5 points
1 tomat - yay 0 points!

Kvällsmål:
300 g kött/entrecoté - 6-9 points
125 g sås - 12 points
sallad - 0 points! Igen!

Snabbt överslag: frukost 22 points, lunch, 25 points och kvällsmål 20 points. Summa 60 (EDIT: 67 blev det visst) points! Bara 29 över vad jag "fick" äta som medlem. Nu är jag inte helt hundra på pointsantalet kan diffa litet. Men på 67 points går jag ned, stadigt och är aldrig hungrig och inte beroende av äsch-points och småå bananer. Tapio, vad gör du nu för tiden??

In lard we trust.

-2,2 kg på två veckor, förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar