tisdag, september 08, 2009

Vad gör man inte för pengar egentligen?

Fick reklam från ondskans imperium igår. Viktväktarna för alla er nytillkomna läsare. Falskt, braskande och rent lögnaktigt är olika sätt att benämna reklamen som sådan.

En person med BMI 22 som gör reklam för VV, säljer sig totalt, snackar om att hon struntar i träningen och kosten *heeela* sommaren och att all motivation rinner av vederbörande. Bra, då slipper vi se hennes dravel i rutan i varje fall sommartid.

Nu är det dags för mig att leva hälsosamt igen! Tur att Viktväktarna finns ...

Det måste gå dåligt för VV, allt gratis och halva första månaden för dryga 175 spänn. Förr kostade allt första månaden ca 600 om jag minns rätt. I veckan som kommer ska jag representera hur många av deras points omräknat jag sätter i mig och ändå sjunker över ett kilo i veckan. Jag ska även försöka komponera en meny av de 38 points jag fick som daglig ranson. Det kanske räcker till en frukost.

Är man dum i huvudet för att man är fet á la Anna Skippers förfäktanden? Är vi till sist så indoktrinerade att vi gör vad som helst bildligt och bokstavligt för att passa in och inte bli diskriminerade av trångsynta normalviktiga. Jag ska börja läsa en bok: "Övervikt handlar om känslor" appropå hur livet och självbilden förändras när man går ned en massa.

Är du "tjock" i själen hjälper det inte mycket att vågen säger emot, tyvärr. Det blir lättare att hitta kläder men en identitet du kan stå för och våga vara måste du konstruera själv. Mer om detta i afton eller så, jobbet på socialtjänsten kallar.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar